Dossier

Dossier beskæftiger sig primært med interviews af entreprenante mænd, eller det entreprenante i manden. Vi forsøger at gøre journalistikken både dybere og sprødere, mere holdbar og lækker, når vi interviewer business- og start-up-kapaciteter som fx Adidas’ nyudnævnte CEO, danskeren Kasper Rørsted.

Men vi vinkler også på den entreprenante del af historien, på karriere- og businessdelen, når vi fx laver historien om sportsmanden Kevin Magnussens comeback i Formel 1: Hvordan foregik forhandlingerne? Hvem styrer hans forretning, og hvor stor er den? Hvordan rangerer danskeren i Formel 1’s sponsorhierarki? Dossiers journalistik er to the point, ikke langt og indforstået. Vi skriver direkte til den mandlige læser, vi er ikke unisex.

Moden fylder ca. en tredjedel af magasinet – i serier, nyheder og portrætter. I vores serier bruger vi virkelige mennesker, fx skuespillere eller musikere, og ikke modeller. På den måde appellerer vi til en bredere modtager end de unge og ekstremt modebevidste – den almindelige danske mand ser ikke sig selv i tynde, androgyne modeller på 17 år. Han skal have historien serveret mere jordnært, føle sig talt direkte til og ikke ned til, med guideelementer og gerne med en interessant historie som medspiller. Så vidt muligt vil vi også style alle implicerede interviewofre i magasinet.

Kasper Steenbach

PRØV 1. MÅNED GRATIS
- ingen binding